N201 (og N208) ved Maskindepotet i Århus

af Bjarne Knudsen @, 9/12 2014, 07:23 (3429 dage siden) @ Steffen Dresler

Hej Steff og andre.

Jo jeg har da lidt, men skulle lige have lidt "dårligdom" ud af kroppen inden jeg var "fit for fight".

1.
FAKTUM er at der i perioden 1958 til 1971 alene er foretaget TO tenderombytninger på litra N. En direkte afskrift lyder således:

Loko 210 med tender 210
Tender udskiftet med tender 206
Udskiftet tender 210 til loko 206
Foretaget i perioden marts-april 1958.

Loko 201 med tender 201
Tender udskiftet med tender 206
Udskiftet tender 201 til loko 206
Foretaget 21.12.1960 ved rep. i værksted

2.
Skrivelse M 12442/67 af 9.1.1968:
Reservetender for Litra N betragtes som udrangeret af Driftsmateriellet.
Man har bemærket at tenderen ophugges ved Mdt Fredericia´s foranstaltning.
2.Distrikt er ved genpart anmodet om at indsende bogier til Cvk for evt.
anvendelse under specialvogne.

NB !!!! 9 år efter - den 28.6.1977 anføres: "Ophugningen skete aldrig".

3.
Skrivelse fra 2.Distrikt Ma2 846/68 30.12.1968:
N 202, 204, 206 i Thisted
N 209 i Tinglev
N 203 i Padborg
udbydes til salg. Alle MED tender.

4.
Skrivelse fra Handelsafdelingen Hm 4/69 af 25.3.1969:
N 202, 204, 206 i Thisted, 203 i Padborg og 209 i Tinglev er alle solgt til Jørgen Løgstrup for kr. 15.594 pr.stk


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak