Ellok på färjeväxling i Hälsingborg -

af Lars Møller Jensen ⌂, Röbäck, 8/12 2014, 21:21 (3413 dage siden) @ Steffen Dresler

Hej Steffen

som tider finder blinde høns også et korn, jeg vidste jeg havde læst om det et eller andet sted.
Hvad værre er at jeg for nylig har læst mere men på nettet, så nu gælder det så at finde tilbage, det jeg kan huske er at køkkenvognen blev indrangeret mellem officers- og landserdelene - man skal jo holde skæg for sig og snot for sig.:-D

En af betingelserne for permittent-trafikken var at soldater og deres våben ikke måtte følges ad på samme tog!

Lad os antage at det er kurérvognen som er blevet overført, trukket i land sammen med køkkenvognen, denne stilles til side (ud til venstre)og kurérvognen placeres ved perron, hvorefter U-loket henter køkkenvognen for at placere den inde i stammen ude på P-risen i nord, derefter trykker den stammen ned til perron og tilkobling af kurérvognene, overlader derefter stammen til togmaskinen.

Min teori er stadig at de svenske slutsignaler ikke passer til de tyske holdere, så det ser lidt improviseret ud, "man tager et stykke sejlgarn og..";-)

med venlig hilsen
Lars Møller Jensen


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

DSB MY1129
Maribo Sukkerfabrik
Maribo Sukkerfabrik

A/S Maribo Sukkerfabrik blev grundlagt i 1896 af Storkøbmand C. A. Quade i Maribo og to store københavnske firmaer. Allerede to år senere blev fabrikken solgt til De danske Sukkerfabrikker og i denne koncern fungerede fabrikken frem til nedlæggelsen i 1963.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak