Avatar

Al/Bf svar

af Morten Flindt Larsen, København K, søndag 01. september, 2019, 13:12 (20 dage siden) @ Bent Larsen

Hejsa,

DSB's projektleder på ombygningen til Bfg, som i øvrigt er en god bekendt af både UTJ og undertegnede, har fulgt debatten og har kontaktet mig. Han bekræfter, at pufferplankerne BLEV rykket ind, selv om Scandia slog sig i tøjret og ikke var meget for at gøre det. Adspurgt om, hvorvidt man ikke bare kunne have forsynet vognen med kortere puffer, siger han nej. Den slags krumspring gjorde DSBs maskinafdeling ikke. Man har vel villet bruge standardiserede dele, vil jeg tro. Så både påskriften på vognen i Norge og målene på Scandias vogntegning er korrekte.

--
Med vanlig venlig hilsen
אתה אדם סקרן, הא

En pessimist ser en mørk tunnel.
En optimist ser lyset for enden af tunnelen.
En realist ser et godstog.
En lokomotivfører ser tre idioter, der står midt i sporet og stirrer tomt frem for sig.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen