Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Lokaltog MY 105 i Nakskov (Jernbanen i dag)

af Anders Madsen, 11/10 2015, 17:01 (3122 dage siden) @ ulca

Slagelse - Høng og Ruds Vedby - Tølløse samt Holbæk - Svinninge, er strækningshastigheden 120 km/t.

Mvh.
Poul.


Ok, det var jeg ikke umiddelbart klar over.

I øvrigt arbejdede Regionstog tidligere på planer om at opgradere Lollandsbanen til en højere strækningshastighed end de 100 km/t den har i dag. Om så det nye selskab, Lokaltog, som opstod efter Regionstog og Lokalbanen fusionerede arbejder videre på disse planer ved jeg ikke.
Det seneste jeg har hørt om disse planer var for ca. et halvt år siden, da den lokale avis berettede om at Regionstog ønske om at nedlægge en overgang for fodgængere og cyklister mødte kraftig modstand fra kommunen og borgerne. Om så man efterhånden er nået til enighed, har jeg ikke hørt noget om. Der findes vel umiddelbart to muligheder for at kunne lade fodgængere og cyklister krydse banen sikkert, enten en bro over banen (som banen nok foretrækker da det formentlig er det billigste), eller en tunnel/viadukt under banen (som nok er foretrukket af trafikanterne, da de slipper en elevator til cykler og andre køretøjer).

Inden debatten køre helt væk fra den oprindelige tråds tema, så kan hele problematikken vedr. nedlægning af overgange læses i nedenstående tråd om baneoverkørsler på LJ:

http://www.jernbanen.dk/forum/index.php?id=74244


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Indsend billeder

Jernbanebøger

Ib Spang Olsens bedste

Ib Spang Olsens bedste. Pris 220 kr.

Læs mere
ContecRail

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak