Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Offentliggørelse af K16 (Jernbanen i dag)

af Thomas Rasmussen, Nordjylland, 12/10 2015, 00:13 (3120 dage siden) @ BoergeOf61

Nu er det spændende, om DSBs K16 er med, når DB åbner for sin K16 på tirsdag.

De åbner i hvert fald for den her i efterårsferien ifølge DSB's tweet. Sidste år og de mange år før det, har DSB enten har haft deres nye køreplan klar, til når Rejseplanen udvidede køreplansperioden, så den strakte sig ind i det nye køreplansår, eller også har alle andre tog- og busforbindelser, hvis køreplaner var klar, figureret uden DSB-togene. Sådan er det ikke i år. DSB er tilsyneladende for stor en del af Rejseplanen, til at trafikselskaberne bag Rejseplanen vil give os, der altså også tager bussen, lov til at se de nye tider for den. Mange busser skifter netop køreplan samtidigt med togene. Derfor kan man kun søge frem til og med den tolvte december, K15's sidste gyldighedsdag - de burde ellers have åbnet op for helt til sjette januar nu ifølge denne side. Mon ikke K16 kommer op på Rejseplanen tirsdag med PDF-køreplanerne til følge i løbet af ugen? Andet vil undre mig meget.

Hvad mere interessant er, er, hvornår tjenestekøreplanerne kommer op. Man kan kun vente i spænding.

Det kan undre mig, at Region Nordjylland ikke kan glæde sig over bedre togforbindelser til Hamburg via Flensburg.

Jeg tror, folk er mere indstillet på skift, hvis de skal helt til Tyskland eller Sønderjylland. Desuden handler det vist meget om, hvordan det plejede at være. Når først nyheden når pendlere, kommer der jo negative kommentarer fra gud og hver mand, om at toget ikke går til København længere, og ingen synes at bemærke, at det nu går til Flensburg i stedet for.

--
Thomas Rasmussen
[image][image]


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Gørlev Sukkerfabrik
Gørlev Sukkerfabrik

I 1911 stiftede en kreds af sjællandske landmænd Sukkerfabrikken Vestsjælland A/S. Her er historien om Gørlev Sukkerfabrik og det tilhørende omfattende banenet på over 87 kilometer smalspor, der blev befaret af 7 damplokomotiver og 7 diesellokomotiver.

Læs mere
DSB MO1821

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak