Økonomi for spisevogn (Generelt)

af andersj, Nordjylland, søndag 11. november, 2018, 01:25 (7 dage siden) @ Hedegaard

Når man tænker på at Fremtidens Tog skal køre både regional-, IC- og lyntog så er det nok begrænset hvor meget plads man vil sætte af til catering.

Stadler har i deres Flirt Traverso til Südostbahn's Voralpen-Express i Schweiz indbygget denne mini selvbetjeningscafé med kaffeautomat og snack/drikkeautomat. Sådan noget lignende kunne jeg godt forestille mig man ville vælge i Fremtidens Tog. Men ikke meget mere.

[image]

[image]

I Deutsche Bahns nye InterCity 2 tog er der ingen bistro eller restaurant ombord. Der er en steward/esse der enten går rundt med en kurv (en rullende vogn er ikke nem i dobbeltdækkere) eller modtager bestillinger og levere ved pladsen. Der er ingen "rigtig mad", men det er muligt at købe en brezel eller en muffin og lignende.

I de private Westbahn tog mellem Wien og Salzburg er der automater til salg af drikkevarer og snacks og personlig betjening af togpersonalet der sælger sandwiches og lignende fra en bager i Wien.

--
Mvh Anders


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Kommentarer, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.
Mail til Jernbanen.dk






Copyright © 2018 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen