Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

DSB Fremtidens tog - risikominimering og scenarier (Generelt)

af Fysikeren, 26/8 2014, 19:32 (3531 dage siden) @ Fysikeren

Det virker som om, at forskellen på 200 og 250 km/t er så lille, at skelnen mellem et fjerntog og højhastighedstog virker overflødig, og man i stedet bør satse på én togtype til f.eks. 230 km/t (de skulle være billigere end 250 km/t), for herigennem at opnå større fleksibilitet i flåden. Den måde som IC3/IR4 bruges fleksibelt på er jo smart.

Og så lidt underbygning af det skrevne: http://ing.dk/artikel/dsb-drop-planen-om-koebenhavn-odense-paa-en-time-170363


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Indsend billeder

Jernbanebøger

Holbæk Havnebane

Holbæk Havnebane. Pris 160 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak