Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

K15: EC 230/231 (København - Fredericia - Hamborg) (Jernbanen i dag)

af LasseG, 27/10 2014, 22:57 (3468 dage siden) @ BoergeOf61

Lige præcist, det skal der nemlig ikke, kig på de omløb jeg har lavet for to togsæt.


Ja - to togsæt, der begge skal være godkendt og udstyret til kørsel på tyske strækninger. Det er et mere, end EC 386 og 387 i sig selv kræver.

Hvis du nu kigger på de to omløb jeg har lavet, burde du kunne indse at det ikke kræver flere togsæt at kører 230/231...


Det kræver et togsæt mere, der kan bruges på det tyske jernbanenet.

Nej, du tænker for snævert. Du kan ikke sige det på den måde, et omløb består (normalt) ikke af et togsæt der kører frem og tilbage med det samme tog hver dag.

Det kræver ikke flere togsæt at kører 230/231 - det kræver blot at anderledes omløb!

Omløbet nedenfor er taget direkte fra en tidligere DSB maskinplan for ICU (altså IC3 der må kører i Tyskland) - har ikke adgang til det nuværende lige nu.
Dag 1: 133(Cph-Ar) - 387 (Ar-AH)
Dag 2: 386(AH-Ar) - 144 (Ar-Cph)

Så drop nu tanken om at 386/387 nødvendigvis skal køres at et og samme togsæt!
Ovenstående er altså taget ud af virkeligheden og så har jeg vist dig og prøver nu igen, at hvis man justerer på dette omløb kan man få 230/231 ind i det omløb uden at tilfører ekstra togsæt:

Dag 1: 133(Cph-Ar) - 387 (Ar-AH) - 231 (AH-Fa) - 190 (Fa-Cph) (Til dag 1)
Dag 2: 386(AH-Ar) - 144 (Ar-Cph) - 189 (Cph-Fa) - 230 (Fa-AH) (Til dag 2)


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Jernbanebøger

Dsb godsvogne 1965-2001 - Litra E til U

Dsb godsvogne 1965-2001 - Litra E til U. Pris 460 kr.

Læs mere
Indsend billederSvenska-lok

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak