Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Ekstra Bladet: Tusindvis brokker sig over rejsekortet (Trafikpolitik)

af Henrik Hansen ⌂, Vejen, 19/11 2014, 21:09 (3446 dage siden) @ Kloge Aage

Er det ikke et lidt voldsomt udfald Henrik ? Hvad er dine egne erfaringer ?

Hvad finder du der er så voldsomt ?

Rejsekortet er for dyrt at bruge for mig. Jeg rejser udelukkende med DSB og benytter mig af deres 10 turs kort - den rabat tilbyder Rejsekortet ikke.

For er det ikke bare en af Ekstra Bladets skandale historier.

- og Jyllandsposten og MetroExpress og Politiken og DR og TV2 (fortsæt evt. selv)

Jeg har et rejsekort, og herovre i Jylland fungerer det fint til min brug. Jeg har flere venner i København som bruger kortet i det daglige, uden problemer og er godt tilfredse. Man får endda større rabat end på klippekort.

Prisen i Hovedstadsområdet er nøjagtig den samme som med klippekort, dog med en politisk bestemt rabat på 20% for rejser i bestemte tidsperioder.

Rejsekortet har 1 mio brugere, det er vel næsten hver 5. dansker, så er det klart der vil være nogen der ikke kan finde ud af det, og selvfølgelig vil der være uhensigtsmæssigheder og fejl.

Hvor mange har frivilligt valgt Rejsekortet og hvor mange har fået det påtvunget pga. udfasning af andre billetmidler ?

Det er der vist med alle IT-projekter.

Rejsekortet er i særklasse et eksempel på dårlig håndtering af både design, implementering og efterfølgende drift af systemet.

Så er det ikke bare fordi vi er en nation af brokkehoveder ?

Nej, vi er kritiske - og heldigvis for det.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Asynkronlokomotiver
Asynkronlokomotiver

Tomas Larsson har udarbejdet denne rapport på svensk (i PDF-format) om anvendelsen af asynkrone motorer i danske, svenske og tyske lokomotiver. Under 1977 provkörde den norska statsjärnvägen (NSB) och den danska statsjärnvägen (DSB) en ny lokomotiv type DE 2500.

Læs mere

Jernbanebøger

På Sporet Af 2021

På Sporet Af 2021. Pris 240 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak