Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Ny finansieringsmodel for Rejsekortet er undervejs (Trafikpolitik)

af LasseG, 29/3 2015, 16:37 (3316 dage siden) @ steenth

Jeg har også hørt men ikke selv oplevet, at busserne tit har problemer. (jeg tager ikke bussen særlig tit)


Busserne skal lige en tur omkring garagen med "datatanken", før din rejse kan ses på din rejsekortkonto. Det kan meget vel tage et døgn, hvorimod dataene fra stationernes rejsekortstandere ryger i systemet med det samme.


Nu tænker jeg mest på teknisk problemer, hvor udstyr i bussen ikke virker. En bekendt tjekket nu ud på stationen for at undgå ikke kunne tjekud i bussen, hvis den har problemer. Omkring aflevering af data fra stationerne, har jeg oplevet et par af mine tjek-ind ikke blev synlig på rejsekort.dk. Men prisen var som dog som forventet udregnet korrekt.

Men de problemer findes jo også ved det forgudede klippekort. Om det er en rejsekort stander eller en klippekort automat der skal indstilles undervejs så er der en fejlmulighed begge steder.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Jernbanebøger

Asaabanen 1914-1968

Asaabanen 1914-1968. Pris 180 kr.

Læs mere
Lyntogenes triumftog mod Lillebælt
Lyntogenes triumftog mod Lillebælt

Lars Christensen har været i avisarkivet og fundet tre reportager fra indvielsen af Lillebæltsbroen og indsættelsen af de nye lyntog i 1935. Artiklerne blev bragt i Berlingske Tidende og Randers Amtsavis.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak