Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

Letbanen Ishøj Lyngby kan man stole på prognoser?? (Generelt)

af Michael Deichmann ⌂, Gribskov kommune, 23/10 2018, 10:57 (2012 dage siden) @ Niels Bak

Og så er det at man har haft en primitiv model, som har ramt forkert (eller at det er meget muligt at de nuværende også gør det fordi der er et eller andet man ikke har fået taget højde for i modellen), altså noget helt andet end din skyden folk i skoene, at der er regnet baglæns ud fra et bestilt resultat. En så meget mere absurd påstand i det her tilfælde som at beregningernes resultater faktisk ikke passer politikerne særlig godt, som jo netop er det indslaget handler om.

OK så. Men efter beregningerne skrives der jo et sammendrag og en konklusion, og der er der frit slag for fortolkninger. Og det er konklusionen som pressemeddelelsen skrives ud fra og så er debatten sporet i den retning bestilleren ønsker.

Det hvide er papir og det sorte er løgn :-)

Jeg har ikke endnu nærlæst den prognose, men hvis det jeg har set i andre indslag står til troende, så er jeg enig i at hvis prognosen siger 170 passagerer i et letbanetog med 65-70 siddepladser vil være en success og i hvert fald ikke halvtomt. Ord som "fyldt" eller "halvtomt" er værdiladede ord.

Det er som en anden også skriver: Er glasset halvfyldt eller halvtomt.

--
Venligst

Michael Deichmann

[image][image]


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak