Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Svenskerne vil køre tog i Danmark (Jernbanen i dag)

af mikedk2100, 1/2 2019, 11:53 (1911 dage siden) @ metrohenrik

Vælger de samme løsning som sidst, men egne billetter, så kommer de til at køre (halv)tomme gennem Danmark.
Oplevede sidst at SJ toget kørte tom fra Ringsted mod København, og vel omkring 100 mennesker stod og ventede på det efterfølgende fyldte DSB tog, da vi jo alle havde pendlerkort. Hvorfor så betale 100Kr for at køre den strækning du har betalt for.

For pendlerne vil der næppe være en fordel, men jeg kunne da godt forestille mig, at fritidsrejsende synes det kunne være attraktivt. Især når de om mange, mange år vil kunne køre til Aarhus eller længere. Som "mpp" også nævner, så kan folk jo godt finde ud af, at deres billet til fjernbussen ikke funker hos DSB og omvendt. De har også styr på, at deres Orangebillet kun gælder til en bestemt afgang, så selvfølgelig kan de også finde ud af, at deres billet kun gælder til SJ eller DSB.

Jeg undrer mig dog over, hvorfor de ikke fortsætter til Tyskland. Der burde være et marked for ture fra Malmø/København over Fyn/Jylland til Hamburg eller Berlin i tog. I hvert fald i tog som f.eks. X2000, der har bistro, service og ikke fungerer som pendlertog samtidig.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak