Afgangsprocedure. (Generelt)

af Peter Christensen, fredag 24. maj, 2019, 07:51 (148 dage siden) @ metrohenrik

Tja, jeg konstatere bare tørt at forleden, da jeg skulle hjem fra København H og toget skulle afsted i minuttal 38, da kørte det reelt i minuttal 37.
Hverken BDKs skærme eller ure havde skiftet til 38 da toget smuttede fra perron.
Det sætter en del tanker igang omkring at køreplanen blot er en art hensigtserklaring.
Måske lidt vel rigeligt mange SAS-folk rundt omkring?
Et fly kan godt trille fra gaten før tid - besætningen ved jo præcis hvor mange der skal med, så er alle passagerene med og hvis trafikken tillader, så.....
MEN: i et tog kan du ikke vide hvor mange du skal have med. Passagerne tælles jo ikke ligeså omhyggeligt som i et fly.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

ContecRail
Et uheldigt lokomotiv
Et uheldigt lokomotiv
DSB MY 1123 havde et rigtigt skidt år i 1966, hvor det i en periode på 4 måneder var involveret i en kæde af uheld. Først gennem en stopbom i Helsingør, derefter gennem en Folkevogn i Nivå og til sidst op bag i en godstog ved Klarskov på Sydsjælland.


 Læs artiklen 

Danske privatbaner

Læs historien om:
Hjørring - Hørby
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen