Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

Selve indvielses arrangementet (Generelt)

af Kaj Aage Holdt ⌂, Køge, 1/6 2019, 00:00 (1792 dage siden) @ Schienenwolf


For det første forstår jeg ikke hvorfor S-banen ikke begyndte at standse der kl. 12? efter kronprinsen havde talt. Hvorfor er det først fra i morgen man gør det? I stedet kørte der shuttle busser fra Køge Nord til Ølby og Køge... Hvor plat er det i stedet for at lade de S-toge standse 12 timer før... Det fatter jeg virkelig INTET af!


Det forstår jeg godt, at du ikke gør. Banen åbner først for ordinær trafik i morgen. Hvis den skulle have være åbnet for ordinær køreplanmæssig trafik i dag, som du åbenbart mener, så skulle der have kørt tog i plandrift siden i driftsdøgnets start i morges, og indvielsesfestlighederne skulle så have været holdt i går. Det er overalt meldt ud, at banen og dermed Køge Nord station først åbner for planmæssig trafik i morgen, så det burde være til at fatte, men åbenbart ikke for alle. Dit synspunkt om, banens åbning burde være tidligerelagt med en dag eller at indvielsen først skulle foretages i morgen af hensyn til din manglende fatteevne, er fuldstændig gak-gak.

Der var nu ikke det store problem at igangsætte standsning på Carlsberg T midt i driftdøgnet dengang det var aktuelt, men sådan er der så meget... Man kan planlægge sig ud af meget hvis man vil, men det var tydeligt det ikke var hensigten i dette tilfælde. Det var tydeligt denne indvielse og festligholdelse udelukkende var til ære for Banedanmarks medarbejdere, DSB's medarbejdere, involvere politikere, medier og aktører i forbindelse med anlægsarbejdet. Potentielle pendlere, naboer og andre interesserede var det tydeligt man ikke var interesseret i at fejre indvielsen sammen med. Det var lokale aktører, lokale handlende og Køge Kommune der stod for festligholdelsen efter de fine havde forladt Køge Nord T. Man kunne ikke komme hurtigt nok væk derfra med Banedanmarks telte, champagne og pindemadder da de spændende personer var ude af billedet. En fest for folket var det i hvert fald ikke og man gjorde alt for det kun var de specielt inviterede der kunne se og høre hvad der skete.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak