Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Superlyn standser skam i både Fredericia, Vejle og Horsens (Trafikpolitik)

af steenth, 7/9 2019, 14:36 (1694 dage siden) @ ThomasTT

Hvor gammel er dette oplæg?

Der er givet løbet meget vand i åen siden.

Jh


Præcis. Det er et forslag til køreplan baseret på en fem år gammel opfattelse af, hvordan man bedst fik vedtaget togfonden. Jeg tror ikke et sekund på at togene kommer til at køre på en så idiotisk måde. Hvis Vejle fjord bygges, så kommer begge lyntog til Aarhus til at bruge den i halvtimes drift. Så finder man andre måder at dække Vejle på.

Jeg ha en problem den nuværende Lyntogskøreplan - alt for mange stop i Østjylland. Sidste gang, hvor jeg var i Vejle, var for 25 år siden... Mens Aarhus besøger jeg regelmæssigt.

Jeg kan godt lide fordelingen er det køreplanseksempel, at der er timedrift med Lyntog til København fra de Østjyske byer og en gang i timen et hurtig lyntog til København med få stop syd for Aarhus. Men på langt sigt kunne jeg godt forestille mig halvtimedrift på både L1 og L2 lyntoget.

Dog mangler regionaltog i Østjylland i den køreplan. Det er netop det timemodellen skafter plads til. Der er nu ca 4 tog timen om dagen... det niveau bør holdes der oppe.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billige jernbane T-shirts

DSB ML507
Odsherreds Jernbane 1899 - 1949
Odsherreds Jernbane 1899 - 1949

Ved Odsherreds Jernbanes 50 års jubilæum i 1949 udgav banen dette jubilæumsskrift, der fortæller om banens forhistorie, bygning og drift fra åbningen i 1899 til 1949. Skriftets annoncer er udeladt men findes i PDF-versionen i Jernbanen.dk´s arkiv.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak