Driftskoblinger i fremtiden? (Jernbanen i dag)

af Poul Andersen, søndag 08. september, 2019, 14:00 (9 dage siden) @ Poul Brandt

Ift køreplanen er det vel også et spørgsmål om prioritering af hvilket tog der skal køre videre først. Når togene bliver skilt ad i Fredericia er det jo f.x. toget til Aalborg der køre videre først og først 10 minutter efter sætter toget til Struer i gang. Det samme kunne vel også ske i en ny køreplan hvis direkte tog skal opretholdes?

.
Den kobling du beskriver kaldes driftskobling, dvs. at 2 tog med passagerer sammen- eller frakobles.
Det som DSB beskriver de vil med fremtiden tog er "kun" op og nedformering. Dvs. at man af/påkobler et tomt togsæt og et med passagerer.

Ulempen ved driftskobling er at forsinkes den ene del, så forsinkes også den anden del. En væsentlig grund at til ophøre hermed.

/Poul

Kobling eller ej, hvad med passagerer ?
Hvis man uden kobling afventer, bliver toget alligevel forsinket.
Hvis man uden kobling, ikke vil afvente, får passagerene så ventetid til næste tog.
Er det ikke passagerne man kører for længere ?
Uanset alle disse teorier, er det gennemgående tog passagererne efterspørger.
Ethvert togskifte påfører passagererne usikkerhed.

Mvh.
Poul.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen