Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Planlægning af jernbanearbejder Ringsted - Rødby (Jernbanen i dag)

af XAL Olesen, 17/12 2019, 20:09 (1594 dage siden) @ andersj

Hej Anderssj

Tak for dit svar. Jeg kender godt de skemaer som bane.dk har lagt på nettet. Og mere til.
Ved et tilfælde fandt jeg primo februar 2019 en artikel i et udenlandsk jernbanetidsskrift hvor 6 måneders spærringen med bus København H til Rødby F blev omtalt.

Jeg skrev selvfølgelig en længere brev til DSB og spurgte hvorfor de ikke kørte udenom Rødby F så vi slap for denne bustur og vandretur i Rødby. Svaret og årsagen var ok. Banearbejde omkring Ringsted og sydpå.

På dette tidspunkt (primo februar 2019) var der ingen (?) danske medier der omtalte togbusserne i april-september 2019. Men jeg fandt dem også det skema du viser fra bane.dks hjemmeside.

Så vidt så godt. Men mit egentlige spørgsmål og hensigt med indlægget er kort og kort: Hvornår har bane.dk meddelt DSB at der i flere lange perioder ikke kunne køre EC/IC-tog tog til Rødby F. Var der for 1, 2, 3 eller 4 år siden?

Hvornår har bane.dk informeret DSB om alle disse sporarbejder der har og villet gøre en direkte togkørsel uden togbus fra København H til Hamburg Hbf til noget der ikke var muligt?

Bane.dk har jo en stram planlægning samt udbud der skal vindes af entreprenører og kontrakter der skal underskrives. Det er noget der afgøres år i forvejen. Så et er jo ikke noget der for DSB er kommet som en tyv om natten?

Hvis du leder længe nok har Politikens rejsejournalist Sune H. Bencke haft fat i DSB i netop denne sag i foråret 2019 efter at jeg havde sendt min henvendelse til DSB til Politikens Rejser-tillæg.

Mvh
XAL Olesen


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak