Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Analyse: S-tog til Roskilde (Trafikpolitik)

af Frank Poulsen, 18/12 2019, 16:46 (1591 dage siden) @ Niels Bak

Det er alt sammen rigtigt.

Og det kan også godt være der ikke er noget problem. Rapporten siger bare meget lidt om det.

Jo den fremhæver at der kan overhales godstog i Roskilde. Og det er jo fint, men trods alt noget andet end at gøre det med begge tog i fart. Et godstog, som standser og starter tager ret meget kapacitet.

Og ja, det kan da godt være at en overhaling undervejs var blevet for snært at lægge ind i køreplanen med kun et stop mellem Høje Tåstrup og Roskilde. Men hvad med situationer, hvor der skal indhentes forsinkelser?

Min fornemmelse er at alle planer indenfor infrastruktur for banerne går på at alt altid er rettidig og der skal aldrig laves sporarbejde... Det virker ikke til det tæller noget som helst at man har sporskifter til at køre alternativt i visse situationer, at man har ekstra spor når 1 skal repareres osv osv osv.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne


DSB MX1042
Lyntogenes triumftog mod Lillebælt
Lyntogenes triumftog mod Lillebælt

Lars Christensen har været i avisarkivet og fundet tre reportager fra indvielsen af Lillebæltsbroen og indsættelsen af de nye lyntog i 1935. Artiklerne blev bragt i Berlingske Tidende og Randers Amtsavis.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak