Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

Talgo skal levere nye togvogne til DSB (Generelt)

af mss ⌂, 5/2 2020, 16:59 (1554 dage siden) @ metrohenrik

Det ser så desværre ud til at man går væk fra de brede døre, der kan give en hurtig ud og indstigning.
Ærgerligt..
Dengang "tyskeren" 605 kørte i danmark, og jeg skulle med, synes jeg det tog en evighed at få folk ud, på grund af de smalle døre.

Jeg har oplevet nogle af Talgos produkter i stille format på Innotrans, og synes altid de virker små. Jeg har altid haft en oplevelse af at kunne "rette mig ud" når jeg er kommet ud af toget.

Men måske de bare er så gode at køre i, at den oplevelse jeg har haft i Berlin, ikke er så fremtrædende under kørsel.


Dørene er kun enkelte, men ret brede. Tror at de er bredere end i BR 605. Dertil kommer at man ikke skal ned ad trin for at komme ud af Talgo'en.

Det er et spændende valg, jeg troede aldrig at vi skulle opleve Talgotog på danske skinner ! :-)
Jeg har aldrig hørt noget dårligt om dem, så går ud fra at det er et rigtigt godt valg.

Jeg kan godt forstå at man ikke har taget styrevognene med. Tyskerne har bestilt Talgo lokomotiver og vogne for at undgå kompatibilitetsproblemer. Jeg tænker at DSB efter at tyskerne har fået leveret deres styrevogne kan lave forsøg med en af disse og Vectron lokomotiver. Skulle det se lovende ud kan man så bestille styrevogne til de danske tog.

--
Mvh MSS
Min fotoside: http://mortenschmidt.piwigo.com/
Over 9000 fotos i over 200 albums


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak