Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Frederikssundbanen (Generelt)

af mikedk2100, 20/2 2020, 12:48 (1530 dage siden) @ FrbC

Det er en meget dårlig løsning på Frederikssundbanen.
Især Peter Bangs Vej og Langgade stationer ligger i tætbebyggede områder og har flere passagerer end flere af de stationer, der står til at bevare 10-minutters drift.

Hvorfor springer man ikke i stedet Dybbølsbro og Carlsberg over, sådan som man tidligere har gjort?
De to stationer betjenes også af andre linjer, så det vil ikke mærkes så meget at de mister nogle få afgange.

For vel omkring 10-15 år siden lavede DSB standsningsmønstret om, så ingen S-tog indenfor zone 1 og 2 var gennemkørende. Det gav god mening, da stationerne ligger tæt og det er et egentlig metrosystem i zone 1 og 2 (selvom nogen mener, at metro og S-tog slet ikke kan sammenlignes). Det gav også god mening, at overspring af stationer foregik "ude på landet", hvor der er noget længere mellem stationerne.

Men idéen var åbenbart ikke så god, for der kom rimelig hurtigt gennemgående tog igen på de indre strækninger. Desværre.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

De jydske Skærvefabrikker
De jydske Skærvefabrikker

De jydske Skærvefabrikker var en af Jyllands største producenter af sten og grus til især Statsbanernes mange anlægsarbejder i 1930´erne. Ved Balle på Djursland blev der etableret sidespor til Ebeltoftbanen, og opført adskillige skærveværker med tilhørende smalsporsbaner.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak