Frederikssundbanen (Generelt)

af steenth, torsdag 20. februar, 2020, 12:32 (338 dage siden) @ FrbC

Det er en meget dårlig løsning på Frederikssundbanen.
Især Peter Bangs Vej og Langgade stationer ligger i tætbebyggede områder og har flere passagerer end flere af de stationer, der står til at bevare 10-minutters drift.

Jeg har kigget på passagertal. De 2 stationer er af de 4 stationer har dårlige passagertal imellem Valby og Ballerup - Islev og Jyllingsvej ligger lavere. Men de er ikke ringe i forhold til andre stationer. Men de ligger på de niveau pga. at muligheder for anden transport er gode - det er bus og mange cykler i de tættere befolket områder.

Hvorfor springer man ikke i stedet Dybbølsbro og Carlsberg over, sådan som man tidligere har gjort?
De to stationer betjenes også af andre linjer, så det vil ikke mærkes så meget at de mister nogle få afgange.

Både Dybbølsbro og Carlsberg er vigtigste destinationer fra andre stationer, hvor en del skal skifte tog... Men det er hver at undersøge det.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Danske privatbaner

Læs historien om:
København - Slangerup Banen
Med P 917 over Sjælland
Med P 917 over Sjælland

Lars B. Christensen har igen været i avisarkivet og har fundet denne levende beretning i Dagens Nyheder en søndag i 1935. I artiklen beskriver journalisten, hvilken oplevelse det var, at køre med på maskinen fra København til Korsør.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak







Copyright © 2021 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen