Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Bonus til topchefer (Generelt)

af Steff, 28/2 2020, 09:03 (1519 dage siden) @ Anonyme

Kære Anonyme!

Selvom anonym hilser jeg dine bemærkninger aldeles velkommende. Og med fare for at blive beskyldt for det ene eller andet må jeg igen i denne tråd konstatere, at misundelsen, misinformationen, misforståelsen, ganske almindeligt brok og en total manglende viden om løndannelse, afstedkommer trådens indhold.

Generelt er lønniveauet ofte meget lavere – som du selv skriver – i alle statslige-, kommunale- amtslige– eller halvoffentlige institutioner. Og sådan har det altid været, da det offentlige ikke må være den lønbærende i samfundet, det er de private.

Disse bonusser alle taler har jo ikke en sk.. med bonusser at gøre i forståelsen af, at de gives for et veludført arbejde. Hvis det var det der var tilfældet, taler vi jo om bonusser udløst som en del af et aftalt mål, resultatløn. Og det er IKKE tilfældet her.

I staten (som jeg kender til) er der for løngrupper på næsten alle chefniveauer forhandlet et tillæg som KOMPENSASTION for det statslige lønniveau, der normalt ligger meget lavere end i det private. De mindste tillæg ligger på omkring 50.000,- til 60.000,- kr. årligt og stiger så afhængigt af hvilken stilling (lønniveau) man bestrider. Det kan være flere hundrede tusinder og opefter. Men det er forhandlet og tro mig, at de statslige forvaltninger (om det stadig er økonomistyrelsen ved jeg ikke) skal nok være der, hvis noget ikke er som det skal være iht. gældende aftaler.

Og når du er i de lønklasser er der ikke nogen højeste arbejdstid, det du optjener af merarbejde noteres, men kan ikke afvikles. Du er tilrådighed 24-7-365. Og DET ved jeg, at en almindelig arbejdstager nok ikke ville finde sig i uden at blive kompenseret.

Så når nu nogen har bandet mig ned i helvede, skal vi så ikke bruge muligheden på denne side til noget konstruktivt m.h.t. jernbanerne (vores interesse) og ikke noget misundelses udbrud a la Facebook.

Med venlig hilsen og god weekend

Steffen Dresler

--
Steffen Dresler


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak