Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Bonus til topchefer (Generelt)

af Pyloriis, 28/2 2020, 12:38 (1519 dage siden) @ Henrik Hansen

Jeg har ikke noget imod at en topchef i det offentlig får 2,3 eller 4 mio. kr., hvis pågældende kan flytte noget - men giv det nu som en fast løn og ikke som en 'bonus' som ikke er en bonus.


Det har jeg så!

Hvis vi mener at det job som er det højeste i det danske samfund som man ikke er født til, er at være statsminister og pågældende inkl. pension kan klare jobbet for max 2 mio. kr. , så bør ingen chefer i det offentlige få mere end statsministeren.

Jeg har ikke noget imod bonus eller resultatløn.
Kært barn har mange navne. Men der skal være tale om at det som er aftalt som mål også reelt er nået og er holdbart!

Så havde chefen for Banedanmark fået signalsystemet til at virke indenfor den ridsramme som var aftalt og til den aftalte pris var det ok med en bonus på f.eks. 1 mio kr.
Omvendt nåede pågældende ikke målet måtte det betyde at lønnen f.eks. gik 10% ned i den følgende år indtil målet var nået!

Og de "smarte" tiltag med at lave et offentligt ejet foretagende som f.eks. Ørsted og lade cheferne der dels få en stpr åræig løn samt urimelig høj bonus ved frasalg er dybt useriøst!

At man i det private synes at det er ok med 50 mio kr. i årsløn må primært kundetne og aktionærerne afgøre.
Som samfund kan man kun ovetveje om pågældende måske burde bidrage mere tiæ den fælleskasse. Så alt over 5 mio kr burde nok beskattes med 90%.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

ContecRail

Jernbanebøger

Der kommer flere tog

Der kommer flere tog. Pris 270 kr.

Læs mere
Indsend billeder

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak