Erfarenheter av EA 3000 (Jernbanen i dag)

af Scharfenberg, torsdag 30. juli, 2020, 10:08 (9 dage siden) @ Tomas U Larsson

Hej

Under 1980- talet levererades till såväl NSB som DSB ellok från Henschel med induktionsmotorer (asynkronmotorer). Det norska elloket El-17 hade vissa problem med elutrustningen men hur var de danska elloken av typen EA 3000 vad gällde tillförlitligheten? Hur klarade EA 3000 kyla och snöfall?


med vänliga hälsningar

/Tomas Larsson, Stockholm

Nu har vi jo kun sjældent slem kulde og voldsomt snefald i Danmark, men jeg har indtryk af, at det ikke var et problem for EA'erne. Men i vådt og glat føre (primært løvfaldsperioder om efteråret) havde de problemer med hjulspin ved igangsætning. Men det er vist et generelt problem for fireakslede lokomotiver med store muskler.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Jernbanebøger

På sporet af 2015
På sporet af 2015
Pris 180,- kr.
 Læs mere 
Assens Sukkerfabrik
Assens Sukkerfabrik
De danske Sukkerfabrikker opførte i 1883-84 Assens Sukkerfabrik, der i over 100 år var en stor og vigtig arbejdsplads i Assens. Læs i denne artikel om fabrikkens historie med fokus på roebanesystemet og de lokomotiver, der befarede det.



 Læs artiklen 
DSB K505
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2020 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen