Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Efterlysning: Frichs til Skinnebus

af Jesper Frichs J., 4/5 2011, 19:23 (4744 dage siden) @ Peter Roland Hansen

Hej, Helt enig med dig i at det bedste var at lægge en moderne motor i da de gamle blev "massekreret" som var hvad de blev. Jeg fik forleden hele historien Fra en nær ven som du Peter også kender den kommer her.
Motorne blev i sin tid taget ud fordi den havde små problemer Det vil sige et hovedleje der slugte olie og en utætforing. Man går i panik og syntes det er nemmere at rive hele maskinen ud. Giver ansvaret til en der mente kunne lave den også allerede der da det hele er splittet til atomer giver fyren op. Så får man sent begge motorer til værksted i Hundested Hvor alt bliver damprenset og fint. Så da man ser hvor meget arbejdet koster må man trække det tilbage, og fordi man ikke var hurtige nok da værkstedet gav varsel for hvornår motoren skulle være hentet.. Blev det droppet udenfor til afhentning, i regn og alskinds vejr. Så da man henter delene er det i al hast og delene ende i Kagerup uden de var olierede eller noget i kagerup. Derfor bagrunden for hvorfor man fra min sidde ønsker en ny.

Til det med det praktiske skal man også huske at tænke på at det der måske er praktisk let kan gå hen og smide originaliten ud af vognen. For Mig bliver den mere og mere en tom skald. uden værdi. Så man skal også huske på at selvom det vel og mærke er praktisk skal man huske vi også laver de her maskiner for at bevare noget historisk kultur og håndværk og ikke bare en togvogn der tjener penge! Amen! :-)


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak