Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

Efterlysning: Frichs til Skinnebus

af Carsten B. Thomsen, Frederikshavn, 3/5 2011, 11:45 (4745 dage siden) @ Jesper Frichs J.

Jeg skriver om der er nogen der skulle kende en klub eller sted hvor der står noget positivt tilbage af en frichs motor?
Grundet efterlysningen er, at jeg sammen med en anden går og planlægger, at arbejde hen mod "til fremtiden" at have sådan en motor til LNJ Sm 13.:-D
Selvfølgelig er fremtid et stort begreb, og jeg vil sige jo hurtigere nogen finder noget des hurtigere bliver fremtid nutid!:-D
Mvh Jesper F.K.Jørgensen.

Hej Jesper

Blot en tanke:
Har du undersøgt, om Frichs' skinnebusmotor 8115CC eller tilsvarende, eventuelt også skulle være brugt som hjælpemotor i skibe eller måske som propulsionmotor i fiskekuttere ?.
I så fald kunne man måske være heldig at "opsnuse" et eksemplar hos ophuggeren Forsnæs i Grenå, som har alverdens motorer og andet udstyr til bl.a. kuttere på lager.
Der var måske også en lille chance hos Orla's Produkthandel på havnen her i Frederikshavn. Her er der opstillet lange rækker af containere til afgrænsing af pladsen mod vest (efter at fiskefabrikken blev revet ned) - det kunne være, at han opbevarede brugbare og salgbare ting&sager deri ?.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak