HH- & Kattegatforbindelsen (Trafikpolitik)

af My1202, onsdag 24. marts, 2021, 09:36 (184 dage siden) @ Fysikeren

Transportministeren har givet Sjællandske medier interview.

HH-forbindelse er iikke hans kop te:
https://sn.dk/Sjaelland/Minister-dumper-HH-tunnel/artikel/1421877

Meget bedre ser det så heller ikke udfor Kattegatforbindelsen.
Naturen bekymrer ministeren.
Men kommer forbindelsen bliver den også med jernbanen men først efter 2030.
https://sn.dk/Sjaelland/Transportminister-Kattegatforbindelse-er-slet-ikke-afgjort/arti...


Gad vide, hvor han har fået “to timer og et kvarter København-Aalborg” fra? Hidtil har det heddet én time København-Aarhus (Kattegatforbindelsen) og én time Aarhus-Aalborg (Timemodellen/Togfonden DK).

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen


Der har en sjælden gang været nævnt at “opgradere” timeplanen til en 45-minutters-plan. Dermed 2:15 København-Aalborg.

Planen skal/skulle ses som et næste trin efter timeplanen, dvs med yderligere nye stumper bane såsom Lillebæltsbro nr. 2.

Ifald det skete så Aarhus kunne nåes på 2x45 min falder argumenterne for en Kattegatforbindelse væk. Det ville så tage mellem 60-75 min at køre mellem København og Aarhus mod 90 min over Fyn.
Men til gengæld vil der kunne være hyppigere forbindelser med måske kun 15 minutters interval over Fyn til og fra Aarhus mod 30-60 minutter via Kattegatforbindelsen.

Så stadigvæk. En meget dyr løsning for ret få minutter og ret få mennesker!

--
[image]


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

3 flyttefirma tilbud

Lokomotivfabrikker

Sabotage mod Maskindepot Gb
Sabotage mod Maskindepot Gb

I oktober 1944 udførte danske sabotører en vellykket sabotageaktion mod Maskindepotet på Københavns Godsbanegård, hvor en række lokomotiver blev sat ud af spillet. Lars Christensen fortæller her om den dramatiske nat.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak







Copyright © 2021 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen