HH- & Kattegatforbindelsen (Trafikpolitik)

af My1202, onsdag 24. marts, 2021, 10:59 (132 dage siden) @ Svend


Så 45 minutters planen er: Kbh-Odense 45 minutter, Odense-Aarhus 45 minutter, Aarhus-Aalborg 1 time, samlet rejsetid 2½ time rent.


45 minutter ti Odense mm. Det er der vist ikke nogen der talt om - eller regnet - på endnu. Jeg ser bort fra nogle støvede forskere i hengemte kontorer på fjerntliggende forskningssteder.

Men det er vel ikke utopi?

Ny bane til 250 km fra Ringsted via ny tunnel under Storebælt og ny bane til Odense.
Videre ad ny bane som snart skal bygges over Vestfyn.
Nu forbindelse over/ under Lille Bælt og ny forbindelse over / under Vejle Fjord.
Herfra enten ny bane længere inde o landet eller opgradering af hidtige til min. 200 km/h.

Samlet pris næppe meget over hvad Kattegatforbindelsen ender med da nogle af pengene allerede er i Togfonden (sådan da).

Altså ren win-win for stort set ALLE.

Og måske vigtigst. Sikkerhed for at der kører tog i langt større grad end de lappeløsninger sammen med Kattegatforbindelsen vil betyde.

--
[image]


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

DSB MZ1426

Danske privatbaner

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak







Copyright © 2021 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen