Ny kontrakt til DSB mulig indtil 25/12-23 (Trafikpolitik)

af Frank Poulsen @, fredag 26. marts, 2021, 22:02 (213 dage siden) @ Rail

Nu Arriva er jo blevet tvunget til og overtage Desiro togene fra DSB

DSB kører også selv med meget skrammel eller har gjort det

Måske skulle transportministeriet ha givet Arriva en række af IC3 togene , og ladet DSB beholde Desiro togene


Det handler vel mere om at man nogle steder har vænnet sig til at der har kørt fjerntogsmateriel som regionaltog. Man skal jo ikke sammenligne Lint og Desiro med IC3 og IC4 men med IR4, dobbeltdækkervognene og MR.


Man kunne også vende den om og spørge hvorfor man skal have dårligere komfort fordi man sidder i et regionaltog? Det tager længere tid med regionaltoget fra København til Kalundborg end Lyntoget fra København til Odense.

Lige præcis! Er helt enig.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne


Danske privatbaner

Læs historien om:
Hørve - Værslev Jernbane

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak






Copyright © 2021 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen