Ny kontrakt til DSB mulig indtil 25/12-23 (Trafikpolitik)

af Jens Hansen, lørdag 27. marts, 2021, 08:21 (78 dage siden) @ steenth

Ja, det har været strategien fra DSBs side i en del år.

DSB vil gerne have en flåde, ensartet materiel, forud det viste en Mckinsey analyse for en del år siden. Så nu satses på at beholde trafikken, hvor Fremtidens Regionaltog kan dække hele trafikken.

Omend der fortsat er strækninger hvor disse tog vil være som at køre en dobbeltdækkerbus isf. en taxa (Vestfyn, Esbjerg-Fredericia, Aarhus-Fredericia, Kalunborg-Holbæk, Næstved-Køge, Nivå-København)

JH


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak







Copyright © 2021 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen