Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Hvad afholder EA 3004 fra at blive køreklar? (Generelt)

af Peter Christensen, 17/5 2021, 22:39 (1075 dage siden) @ Danielsen

Men hvad så med MY'ere eller MZ'ere? De kører jo stadig. Man skulle da tro det var endnu sværere at skaffe reservedele til disse lokomotiver fra 50'erne og 60'erne?

Næ - husk nu hvormange andre loko, som deler stumper med dem. Dieselmotor - intet problem - bare køb en flok nye 645 enheder (og husk svingklodserne for sikkerhedsregulator). Elektriske stumper - det meste er elektromekanisk, som kan repareres. Alternativt, så find noget tilsvarende i brugthandel.
Omkring My, så skal du finde nogle F9, GP9, SD9, GP18 samt alle deres søstre ude i den store verden.
Omkring MZ, så kik på SD40, SD40-2, GP40, GP40-2, SD45-2 samt alle deres søstrene ude i den store verden.
Kort sagt - der er rigeligt at tage af. Det er kun et spørgsmål om pris og tilstand af stumper.

Hvor mange loko. deler EA stumper med?
Det er ret begrænset. BR120 havde mere effekt, så dem kan du næppe bruge til noget.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne


Hirtshalsbanen gennem 40 år 1925-1965
Hirtshalsbanen gennem 40 år 1925-1965

Dette hæfte på 60 sider om Hirtshalsbanen udkom i 1965 på Signalpostens forlag som en hyldest til banens 40 års jubilæum. Det er skrevet af A. Gregersen og med i redaktionskomiteen var endvidere Holtrup og EVP. Hæftet er konverteret til pdf-format.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak