Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Så bliver godstogne digitale (Generelt)

af Peter Christensen, 5/10 2021, 11:12 (937 dage siden) @ Per Holm

Husker i øvrigt den artikel hvor overingeniør Walther Wessel Hansen fra Signaltjenesten omtaler at DSB har så gode erfaringer med deres nye moderne My-lokomotiver at toglængden nu skal forlænges til de 835 m som en My kan bakse.

Det kan ikke bruges til noget som helst idag hvor alt skal dokumenteres og vurderes.
I mange år var 835 m. ikke noget større problem i forhold til udlandet. Efter åbningen af Storebæltsforbindelsen og senere Øresund, så blev det et problem for hverken svensken eller tysken var specielt glade ved så lange tog...at infrastrukturen i de pågældende lande ikke var bygget hertil var en anden sag.
Denne forskel har gennem årene givet anledning til mange diskussioner og vil nok stadig gøre det i en rum tid fremover.
Personligt tror jeg at fremtidens godstog bliver noget længere end 835 m; vi er oppe mellem 1000-1500 meter - i det omfang at godstrafikken på skinner ikke udryddes helt i Danmark.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Farum sten og gruskompagni A/S
Farum sten og gruskompagni A/S

Her er historien om de virksomheder, der blev etableret ved Vassingerød i Nordsjælland i begyndelsen af forrige århundrede: Farum teglværker, Farum kalkværk, Farum kalkbrud, Sten- og gruskompagniet mv. Læs også om den normalsporede Lillerød-Farum Banen.

Læs mere

Jernbanebøger

Oplev Europa med tog

Oplev Europa med tog. Pris 210 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak