Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Ejby Station (Generelt)

af Henning Makholm ⌂, 29/10 2021, 16:06 (912 dage siden) @ Petteri

Man kunne måske oprangere togbusser ved Ejby station. Mig bekendt er der i forlængelse af parkeringspladsen ved stationen noget grusområde, hvor jeg syntes jeg plejer at se Banedanmark parkere deres biler, når de udfører arbejde i området. Ejby

Husk på at vi taler om et akut opstået køreledningsnedfald, ikke en planlagt sporspærring. Togene holder allerede stille når DSB begynder at ringe rundt til områdets busvognmænd, og man må klare sig med de chauffører som de nu engang kan tilkalde med 0 varsel -- og som ikke kan påregnes at være lokalkendte ved stationerne. Det skal kunne forklares til dem mundtligt i få sætninger hvor de skal køre hen og hvornår.

På store stationer som Odense og Fredericia kan man straks sende en DSB-medarbejder (eller fem) ud på forpladsen med en sikkerhedsvest og mobiltelefon for at forsøge at dirigere busser og passagerer -- men i Ejby er der ikke personale til stede, så det skal først nå frem før man kan begynde at tænke på sådan noget. (Det ordinære togpersonale i de strandede tog har allerede hænderne mere end fulde).

--
Henning Makholm


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak