Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Ejby Station (Generelt)

af Frank Poulsen, 30/10 2021, 18:46 (910 dage siden) @ larsht

Jeg forstår godt mange synspunkter herinde omkring perronstørrelser og IC osv osv...

Men jeg mener man glemmer de lokale rejsende. Regionaltoget er vel netop ikke til for dem der skal fra Odense til Fredericia... Jo nogle gør måske. Men det er vel mindst lige så meget til dem der skal til de øvrige stationer mellem Odense og Ejby i dette tilfælde... Så lad alle intercity og lyn passagerer taget togbusser direkte til Fredericia/middelfart), De behøver slet ikke få at vide at regionaltoget kører, og lad regionaltoget kører som det plejer og vende i Ejby. Jeg har aldrig forstået hvorfor passagerer der skal på delstrækninger der egentlig ikke bør være påvirket, skal påvirkes i akutte situationer. Ligeså her på Sjælland, ved sporskiftefejl i Herfølge, jamen så togbusser Næstved Køge... Hvorfor ikke køre et tog Næstved-Tureby (hvor de vidst endda krydser, så det passer med de kan vende der).

Men det er nok mangel på personale til de akutte situationer der er årsagen. Der er ikke nok til at finde de gode detailplaner og kommunikere dem ud. Er min teori.


Du har bestemt fat i noget fornuftigt her.
Det er ikke - nødvendigvis - smart at fragte passager længst muligt skinnebårent hvis den samlede infrastruktur (både stationsadgangsforhold, vej, perron og bane) ligger bedre til fx i dette tilfælde at køre busserne Fredericia-Odense.

Min grundlæggende pointe var sådan set at jeg kan godt forstå at man gør sådan med IC og lynpassagerer. Men alm regionaltogs passagerer der skal mellem Tommerup og Odense, eksempelvis, hvorfor skal de generes hvis det kan undgås. De havde jo aldrig taget lyn eller ic toget alligevel. Så dem mener jeg godt man kunne vende, uden at det ville give bøvlet kommunikation.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak