Analyse af jernbanegods (Trafikpolitik)

af Per Holm @, nær 133 m perronlængde på strækn. 880, tirsdag 07. december, 2021, 12:39 (41 dage siden) @ Lasse Toylsbjerg Petersen
redigeret af Per Holm, tirsdag 07. december, 2021, 12:54

Opgørelser af kapacitetsudnyttelsen i godstrafikken er diskutable og resultatet afhænger af hvilken kapacitet man vælger at lægge til grund.

Er grundlaget to kanaler i timen med 835 m godstog får man et resultat; lægges i stedet to kanaler i timen med 1500 m godstog (bestående af to sammenkoblede 750 m godstog) til grund får man et andet resultat.

Spørgsmålet om 1500 m godstog er da set overvejet i forskellige fora og det forhold at man i Danmark ikke har anlagt tilstrækkeligt lange spor til overhaling af så lange godstog bør ikke være en gyldig grund til at afvise disse.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne


HFHJ M8

Jernbanebøger

Til vejrs over banerne

Til vejrs over banerne
Pris 300 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak






Copyright © 2021 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen