Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Analyse af jernbanegods (Trafikpolitik)

af Lasse Toylsbjerg Petersen, 6/12 2021, 15:30 (1037 dage siden) @ andersj

Desuden er der større kapacitetsproblemer især i det tyske, og det betyder, at de ikke bare kan modtage og aflevere tog når som helst. Hele systemet er til dels dikteret af kapaciteten omkring Hamborg.

DB Netz har tidligere garanteret, at der er 4 kanaler til godstog pr retning pr time mellem Hamburg (Maschen) og Padborg "med fornuftig spredning" så sporkapaciteten i Padborg ikke påvirkes.

Der er dog generelt kun tre kanaler i timen mellem PAdborg og Taulov, to over Fyn og tre igen fra Ringsted mod Sverige.


/Lasse

(Generelt: Ved ansøgning til Årlig køreplan, så passagertrafik evt kan minutjusteres)


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Nymølle Skærvefabrik A/S
Nymølle Skærvefabrik A/S

Læs historien om Europas største gravemaskine, 23 hjemmebyggede lokomotiver, 20 kilometer smalspor, en tunnel under Roskilde landevej, Rockwool fabrikken og meget andet godt i denne artikel om Nymølle Skærvefabrik A/S.

Læs mere
DSB F445 1

Jernbanebøger

Den Lille Blå Kat

Den Lille Blå Kat. Pris 170 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak