Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Rapporten som alle taler om..... (Jernbanen i dag)

af AndreasM, 22/9 2011, 00:18 (4602 dage siden) @ BlackThorneDK
redigeret af AndreasM, 22/9 2011, 00:29

Kan det virkeligt passe, at man gennemsnitligt bruger lige så lang tid på spildtid, som på den reelle kørsel?

Ja, det kan det godt. Når der f.eks. om morgenen er myldretid, så kører der godt og vel dobbelt så mange tog ind mod København (fjern) som ud af byen. Alt det personale der kører disse tog skal jo tilbage til Kalundborg, Nykøbing, etc. Det er der to løsninger på, enten lader man dem rejse pass den anden vej, eller også lader man dem vente i København til der er et tog de kan køre hjem. (Det er et grovt træk, der er selvfølgelig langt mere i det, men man skulle kunne se pointen).

Hvis der er sat tid i til opstart, de jo vel dækker op og nedrigning af toget, hvad er så check-in og check-ud? Omklædning?

Check-in er et kvarter man har i starten af hver vagt, der bruges til at sætte sig ind i ændringer ad sikkerhedsforhold, opdateringer af reglementer, tjekke email(som man også får sikkerhedsopdateringer på), finde køreplaner og printe daglig LA for de tog man skal køre. Hvis nogen mener at det er for lang tid, skal jeg gerne demonstrere at det i praksis snarere tager 20-25 min.

Man møder omklædt, så omklædning er ulønnet. Check-ud tiden(10 min) er bl.a. til at skrive indberetninger på fejl/mangler/forsinkelser man har oplevet i løbet af vagten.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak