Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Rapporten som alle taler om..... (Jernbanen i dag)

af BlackThorneDK ⌂, Randers, 23/9 2011, 17:01 (4601 dage siden) @ Flemming


Jeg tror DSB kan være lidt ligeglade med, hvor stor en del af din løn du får udbetalt. Det der betyder noget, er hvad det koster at have dig ansat.
Det skal selvfølgelig sammenlignes på lige fod med andre grupper. Det nytter ikke noget at man sammenligner brutto lønnen på en buschauffør med netto lønnen på en lokomotivfører...


Hej Jacob

Det var heller ikke det jeg svarede på, det var min bruttoløn jeg angav i forhold til den samlede udgift ved at have som mig ansat. jeg tog overhovedet ikke stilling om DSB bekynringer i forhold den løn jeg får udbetalt, eller det det koster at have mig ansat, det jeg prøvede på at belyse, var at rapporten maler et vel optimistisk billede af hvilken løn en lokomotivfører m.m. får før skat.
Mine bemærkninger til lønsammenligning handlede om at jeg mener det må være det rigtige at vi bliver sammenlignet med grupper med tilsvarende arbejdsforhold, uddannelsesstade og ansvar i jobbet.

Venligste hilsner

Flemming

Rapporten snakker som sådan kun om 'lønomkostninger'.

<snip>
Beskrivelse af det kørende personale
De gennemsnitlige, årlige lønomkostninger til lokomotivførere i både F/R og S-tog er i 2010 DKK 525.000. For togførere og s-togsrevisorer er gennemsnitsomkostningen DKK 481.000.
</snip>

Der er nævnt at grundlønnen gennemsnitlig udgør 59% af total omkostningerne, samt at faste tillæg og pension er henholdsvis 18% og 12%.
Resten er noget pressen har kogt op...

--
Jacob V. Rasmussen
BlackThorneDK


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Svenska-lok

ContecRail

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak