Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Rapporten som alle taler om..... (Jernbanen i dag)

af Flemming, knivkær Strand, 23/9 2011, 18:03 (4601 dage siden) @ Dampfmeisteren

Nu er lønudgifter jo ikke helt det samme som løn (desværre) Min løn ligger på ca. 36.000 kr. pr md. alle tillæg inklusive, min ancinnitet er lige knapt 30 år, så du må selv gætte i hvilken ende af lokomotivførerlønskalaen jeg ligger, selv med den bedste vilje er der et pænt stykke til 516.129 kr. for mit vedkomne.


Hej Flemming

Glemmer du ikke pensionen? Hvis din arbejdsgiver betaler pension for dig, skal du lægge beløbet til din løn. Det er jo penge du får udbetalt i din pensionisttid.
Så passer det meget godt med de 516.129 kr, såvidt jeg kan regne, hvis din tjenestemandspension er ca. 20%.

Det er da en flot løn, som mange butiksansatte vil misunde.

mvh. Dampfmeisteren

Hej Dampfmeister

Næh det gør jeg ikke, det er ganske vist rigtigt at jeg som tjenestemand er berettiget til en udemærket statspension, når tiden kommer, det er også rigtigt at DSB hensætter et månedligt beløb på min pension, men det er ikke løn, jeg har ingen rettigheder på pengene, før end min pension er bevilget, det er heller regnet for en indkomst, før end pengene bliver udbetalt. de af mine yngre kollegaer der ikke er tjeneste mænd har alt andet lige også en højere løn.
Ja det er en udemærket løn, jeg har heller ikke sagt andet. at mange butiksansatte vil misunde den, har da ikke meget at gøre med spørgsmålet om hvorvidt lønudgifter er lig med løn - som rapporten antyder, hvis det lå til mig kunne jeg da også være misundelig på vores direktørs løn. Jeg går ud fra at han og alle andre i DSB får den løn de er værd (i store træk) (man kan altid bruge mere) Hvis lokomotivfører er højtlønnet, kunne det jo skyldes storekrav til uddannelse, ansvar og sikkerhedsklassificering - ekspertise koster!

Gode hilsner

Flemming


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak