Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Tønder - Tinglev (Jernbanen i dag)

af KimC, 3/10 2011, 08:24 (4592 dage siden) @ Fysikeren

Den artikel skader mere end den gavner. Den er i høj grad uunderbygget, eller opbygget over falsificerbare argumenter.
Blandt de sidstnævnte er at hvis man skal fra Sønderborg til Tønder, så skal man tage heeeele turen Sønderborg, Tinglev, Lunderskov (nu Kolding!), Bramming, Tønder. Det har man aldrig skullet, man tager til Tinglev, og tager bus 16 til Tønder. Bus 16 passer endda bedre til togene fra Sønderborg end forbindelsen i Lunderskov der er så dårlig at DSB slæber os med videre til Kolding. Og det er da klart af man skal betale for den ekstra kørsel Lk-Kd t/r.

Så er der det med skolen i Ragebøl der ville have glæde af et trinbræt der. Omtalte skole er ved at bygge nyt andetsteds, fundamentet er lagt... I forbindelse med den placering er Ragebøl T uinteressant. Skolen huser maks 50 elever, og det er vel næppe dem alle der bor i Tønder, så havde man jo nok lagt skolen der når man nu alligevel skulle til at flytte.

Ellers er artiklen bygget meget op over uunderbyggede påstande ala "alle de passagerer og alle de godsvogne" uden at man har noget fast at holde sig til.
En af tidl Transportminister Flemming Hansens første embedshandlinger var at beordre Tønder Tnglev banen genåbnet, og der blev lagt noget nyt spor i udkanten af Tønder. Der blev da også kørt lidt, men det var mest materielkørsel mellem Padborg og værkstedet i Nibøl, og ca hver anden måned JF toget fra Sønderborg. Da JF toget ophørte var der kun værkstedskørsel med GM-ragelse tilbage, og det kan altså ikke oppebære en baneforbindelse.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne


Svenska-lok
Indsend billeder

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak