Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Identifikation af damp-foto

af Georg Schmidt, 4/2 2011, 06:01 (4831 dage siden) @ Steff

Hej
Hvis vi holder fast i Sønderborg, kan der godt være ting der passer sammen i driften og så alligevel ikke. Jernbanen over broen åbnedes iflg. Trap 7/10 1933. D 882 var 31/10 1933 stadig i Padborg, hvor den fungerede som reservemaskine sammen med K 511. Padborgfolkene beskæftigede sig mest med kørsel med H-maskinerne fra Århus på det tidspunkt. Det var Tønder der var det store sted i 1933 med hele 8 D-maskiner stationeret og 5-6 i tur. Tdr leverede trækkraft (G-og D-maskiner) til Sønderborgbanen, der var en tur med 5 sæt i Sønderborg, der kørte med Tønders D og G-maskiner. Sønderborg havde faktisk en enkelt D sationeret 31/10-33, nemlig 878 ! Det kan jo være at 882 lige denne dag var den eneste maskine der lige kunne tages. Det var blot nogle forslag, der skete jo store forandringer disse år på grund af Knutzen. Jeg har også spekuleret på den "bro" i baggrunden.

Vh
Georg


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak