DENGANG: Påsat brand raserer S-tog.

af KimC @, onsdag 24. februar, 2021, 19:07 (49 dage siden) @ Erik V. Pedersen

Indrømmet, jeg var bare af den "tro", at vognkassen var blevet noget mere "blød" efter den omgang. Forskellen på denne vogn og de bevidst afbrændte er jo, at der "rimelig hurtigt" er blevet sprøjtet vand på, og dermed afkølet, men alligevel--malingen og anden underliggende forbehandling, er dog allerede begyndt at "skalle af" og begyndt at løbe ned ad siderne.


Jernet bliver svagere mens det er meget varmt. En MM har nok ikke så meget tungt hængende under maven som en MO, muligvis derfor er MO1835 sunket mere sammen.
Det er noget helt andet med aluminium som vi så med den oprindelige MF 5051

At undervognen (stivheds-mæssigt) ikke har taget så meget skade, kan jeg godt forestille mig, men taget må da også have nået en voldsom varme / blødhed, inden man kunne komme til at sprøjte vand på.

Tagene på 2g S togene var jo med asbest! Det har uden tvivl beskyttet jernet mod varmen.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Jernbanebøger

Med damptog til Dyrehaven

Med damptog til Dyrehaven
Pris 340 kr.

Læs mere
Svenska-lok

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak







Copyright © 2021 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen