DENGANG: Påsat brand raserer S-tog.

af Oversmeden, fredag 26. februar, 2021, 16:59 (47 dage siden) @ Erik V. Pedersen

Hvis den fabriksnye, tomme vognkasse (klar til færdigmontering) er lig 100% med hensyn til styrke/stivhed --- hvad er så procenten for den "udglødede" vognkasse, som man -trods alt- afmonterer, sandblæser og genopbygninger (alt naturligvis under hensyntagen til brandens voldsomhed/varighed ???

Det er ikke muligt at svare på - det kommer jo helt an på varmepåvirkingen og den vil nok variere fra gang til gang.
Et lille lokal område, hvor der sker udglødning er næppe et problem. Resten er jo OK.
Men jo større område, som er blevet påvirket af varme, jo større problem. Det afslører sig ofte i at strukturen "buer".
Og igen - brande spræder sig langsommest nedad og hurtigtst opad. Derfor raseres vognkassen indvendig ofte, men undervognen har gode chancer for at overleve.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

DSB plakat 1949

DSB plakat 1949
DSB plakat 1949 af
Aage Rasmussen
Pris: 249,- kr.
 Køb 

Danske privatbaner

Læs historien om:
Arriva Tog

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak







Copyright © 2021 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen