Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

This is fun.........ERTMS (Jernbanen i dag)

af Georg Schmidt, 6/12 2015, 13:02 (3066 dage siden) @ keld
redigeret af Georg Schmidt, 6/12 2015, 13:12

Hej Keld
Skønt billede. Jeg har ikke mærket nogen ændring i det tyske signalsystem, det er muligt jeg ikke har set godt nok efter, men LZB og den slags har de da stadig de kører nemlig videre på den fornuftige vis, som de altid har gjort. Tyskerne bliver nemlig ikke blæst omkuld af det første det bedste stykke papir, der kommer blæsende fra en kontorsnedker sydvest fra.
Tænk hvor mange besværligheder vi kunne have undgået hvis DSB kunne have fået lov at beholde sin over 100 årige solide organisation, i dag kan vi ikke engang få lov at ringe til Randers efter kvalitet.
Et dobbeltspor i Sønderjylland er langt mere vigtigt end alverdens signaltingeltangel. Hvis folk tror togene kommer til at køre mere rettidigt med det nye signalsystem, tror jeg de bliver skuffede. Togenes rettidighed har ikke noget at gøre med signalerne, det har noget at gøre med at få lavet en køreplan der kan holde. Ham der lærte mig det var i hvert fald ikke begyndt ved banen i går, og jeg tror stadig den gælder.
At køre over grænsen har vi altid kunnet finde ud af, om det så drejede sig om at få monteret en ekstra lampe på tenderen på P-maskinen i 1935 eller en tilsvarende på E-maskinen i 1951 kunne vi da sagtens finde ud af. Og med hensyn til signalerne se nedenfor hvor svært kan det være.:-D

Og for resten - hvad er det lige der holder os kørende i dag? - Jeg tror det er noget med kvalitet fra Randers a.... ;-)

[image]

duk


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Brammingeulykken
Brammingeulykken

Den 26. juli 1913 skete en af de værste jernbaneulykker i Danmarks historie, da Tog 1029 - også kendt under navnet ´Emigranten´ - afsporedes umiddelbart vest for Bramminge station. Ved ulykken omkom 15 personer, ligesom mange blev hårdt såret. Her er hele historien.

Læs mere

Jernbanebøger

Banernes Biler

Banernes Biler. Pris 310 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak