Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

This is fun.........ERTMS (Jernbanen i dag)

af steenth, 27/12 2015, 13:07 (3044 dage siden) @ steenth

Du lyder meget skråsikker, når man tænker på den virak her hersker?

Jeg har forstået, at GPRS, Online Key Management og overkørsler ikke skulle være løst i hverken 3.4 eller 3.5 (men kan stadig nå at komme med i 3.5 omend det er lidt usikkert)

Online Key Management. Der arbejdes med den i 3.5.0. Jeg kan ikke se den helt lukket i status-listen og der er nogle møder efter det sidste referat. Med det hører også "Packet data transmission for ETCS", Brug af GPRS alene er opgivet for at bruge IP over GPRS eller andre protokoller. Men der afsluttede møde for version 3.5.0 de næste par dage... Vi vil nok kunne hører noget inden jul....

Så dokumenterne afleveret. Og både "Online Key Management" og "Packet data transmission for ETCS" er kommet med i denne version. Der masser dokumenter på ERA's hjemmeside i zip-filer, som kan graves i, som dokumentere processen.

Jeg kan se at man tidligere ville bruge IP over GPRS. Men der rettelser i dokumenter, som har noget med datakommunikation at gøre, da de skal kunne håndtere GPRS sålænge GSM-R bruges. For ETCS, så skal den håndterer 2 forskellige kommunikationsformer: CS-mode, som er den gamle metode og PS-mode som er den nye pakkeopkobling, som skal håndteres på forskellige måder...


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak