This is fun.........ERTMS og CBTC (Jernbanen i dag)
Der er således tale om en gevinst for begge parter.
Er det komiske Ali der er inden i?
Nej. Der var ingen grund til at privatbanernes tog skal have CBTC-udstyr. Hvis privatbanerne skal have et togkontrolsystem, bør det være ERTMS. Og det bør Hillerød så udstyres med i de dele af stationen de bruger.
Udfordringen i Hillerød er, at tog fra HFHJ, der skal over til værkstederne i GDS enden af stationen, skal krydse S-togssporene. Derfor er der i Hillerød nødt til at være ydre signaler koblet på CBTC systemet, så HFHJ togene kan se hvornår de kan krydse uden at blive vædret af et S-tog.
Her er lidt billeder fra 3. november 2014 (ja - ting tar tid):
PU signal på Spor 14 (?)
Dværgsignaler ved spor 0 og 14
Dværg og PU signaler (?) ved spor 4 og 5
--
Venligst
Michael Deichmann