Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

This is fun.........ERTMS (Jernbanen i dag)

af steenth, 7/12 2015, 15:31 (3064 dage siden) @ Gæst1
redigeret af steenth, 7/12 2015, 15:53

Du lyder meget skråsikker, når man tænker på den virak her hersker?

Jeg har forstået, at GPRS, Online Key Management og overkørsler ikke skulle være løst i hverken 3.4 eller 3.5 (men kan stadig nå at komme med i 3.5 omend det er lidt usikkert)

Overkørsler har været med i baseline 3 fra starten af. Og overkørsler er ikke nævnt på listen over forslået ændringer til 3.5.0.

Online Key Management. Der arbejdes med den i 3.5.0. Jeg kan ikke se den helt lukket i status-listen og der er nogle møder efter det sidste referat. Med det hører også "Packet data transmission for ETCS", Brug af GPRS alene er opgivet for at bruge IP over GPRS eller andre protokoller. Men der afsluttede møde for version 3.5.0 de næste par dage... Vi vil nok kunne hører noget inden jul....

, og har gentagne gange hørt om "opdeling af større stationer", hvor der kun etableres ERTMS i halvdelen af togvejssporene, indtil en senere opgradering, for at "mindske kompleksiteten".

Hvordan kan man holde kompleksiteten nede på det måde? Vil man bruge de nyt sikringsanlæg tilsat ydre signaler?

Jeg har også forstået, at Banedanmark forventer/håber at kunne anvende en variant af 3.4 (med dele af ovennævnte), der så vil være identisk med løsningerne i England og Holland (men altså med pt ukendte følgevirkninger for kørsel til Sverige og Tyskland)

Jeg har ikke hørt noget om hvad de vælger. Jeg holder mest øje hvad der sker i ERA. Svenskerne skriver i deres sidste dokument om ERTMS at BDK vælger 3.5.0 og det vil de bygge videre på det. Tyskerne skriver pt. mest om 3.4 som fremtidig version. Men de åbner i denne måned deres første ERTMS only strækning - Erfurt – Halle/Leipzig. Men det er på version 2.3.0d. De næste strækninger er Erfurt til Nürnberg og Eisenach.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak