Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Banedanmark og Offentlighedsloven - I, få et liv?? (Jernbanen i dag)

af JensenJ @, Fredericia, 14/2 2016, 10:05 (2996 dage siden) @ Gæst

Tak for ordene. Vi må håbe på at de kan få misbrugerne til at tænke sig lidt om inden de spørger - og dermed lader helt være.

Skriver du som gæst... tsk tsk... hvis Banedanmark er gud og alle andre er dumme, undrer det mig meget, at ca. 90% af skribenterne i Banedanmark relaterede tråde herinde, så godt som altid skriver som gæster... Skyldes det mon skribenterne er Banedanmark ansatte, der godt ved de er ude på meget dybt vand :-)

Jeg tror at der er mange der optræder under dette og lignende synonymer, selv havde jeg ikke problemer med at anvende det Om de er ansat i privat eller det offentlige er vel egentlig sagen ligegyldig? Men man kan jo også anvende andre synonymer og være lige så anonym, f eks på skift at kalde sig Petersen, Hansen eller Müller. ;-) Tommy kan jo også vælge, at man kun kan oprette eller svare på indlæg, hvis man er registreret som bruger. Det har man gjort andre steder.

Nu er loven der og den skal følges. Meget kunne spares, hvis der blev lagt flere oplysninger ud på nettet, f.eks. den meget omtalte TKG som jo er ude hos de fleste der vil have den allerede:-) . Det skulle også være muligt at lægge toganmeldelser ud på samme måde på Banedanmarks hjemmeside og et Landets Puls, som viser alle togs kørsel. Hvis nu transportministeriet (eller endda ministeren selv) forlangte at dette skulle ske, ville alle problemer være løst. Det er bare om at skrive til dem eller ham!

Med venlig hilsen
Den anonyme
;-)


I den ideelle verden ville åbne statslige forhold i alle tilfælde være problemløst. Sådan er verden bare ikke skruet sammen.

Det er utroligt svært at finde balancen mellem at have åbne forhold for befolkningen, men på den anden side at dæmme op for dem der vil bruge oplysningerne til skade for andre.

Der HAR været tilfælde at tyveri fra godstog der har haft ophold undervejs jf. køreplanen.

Med venlig hilsen Jens


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak