Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

spoiler på ME 1503 (Generelt)

af andersj, Aalborg, 2/6 2016, 19:21 (2885 dage siden) @ Steff

Der er skam penge til nyt materiel i DSBs kontrakt, ligesom leje kan håndteres (grundliggende gennem lavere dieselomkostninger).
DSB vælger bare at bruge pengene til at høvle af gælden og fortsætte IC4 projektet, som DSB endnu har til gode at oplyse de reelle omkostninger på. Rygter taler om op mod 500 mio om året i omkostninger, der kan relateres til IC4.

At DSB er underlagt politisk styre er en sandhed med modifikationer. Den mest aktive lobbyist er DSB selv, og de har samtidig monopol på viden om jernbane ift politikerne. Så hvis DSB virkelig ville noget andet, end at høvle af gælden, og reducere antallet af passagerer, er dørene altså åbne


Så der ER altså som jeg skrev, ingen penge til hverken nye lokomotiver, nye motorer etc.
DSB har VALGT at "høvle af på gælden" mv. Du er bare ikke enig i dette valg, vel?;-)

Med venlig hilsen

Steffen Dresler

Hvis der ingen penge er til nye lokomotiver hvad skal så bruges til at betale de 26 nye ellokomotiver DSB planlægger at afgive ordre på i år til levering i 2019? Jeg tror ikke europas togfabrikanter acceptere IC4 som betalingsmiddel.
Fakta er at indtil videre giver det ingen mening at investere i nyt materiel før at en elektrificerings og opgraderingsplan er slået fast med syvtommersøm. Et flyselskab går heller ikke ud og køber en masse Airbus 380 hvis lufthavnene de skal lande og lette i kun har baner der er lange nok til A320'ere medmindre de er sikre på at banerne vil blive udvidet og terminalerne opgraderet inden A380'erne er leveret.

--
Mvh Anders


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak