Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Kan IC4 afløse dele af ME-flåden (Generelt)

af SimonValby, 12/4 2018, 09:02 (2206 dage siden) @ h087

:-D

dur heller ikke, Ole

selvom det er landligt.

men der ligger nok en gård der har svin og køer + høns

og så lugter og larmer det, så gårdmanden må nedlægge

selvom at heltstegt pattegris smager udmærket

og så ligger ens arbejde nok et stykke væk og så skal man have en bil, og det resultere i at der skal anlægges en helst motorvej og så støjer og sviner det for alle dem der bor i

nærheden eller klods op af den, men det gør ikke noget - en sidder jo i bilen

mvh
henning h087

Gud hvor har du meget tid, Henning...
Jeg forstår slet ikke, hvordan det her - ret simple spørgsmål - kan udvikle sig til, hvor jeg bør bo?
Har jeg ytret ønske om at fjerne ME'erne fra de sjællandske togskinner? Nej.
Jeg har tværdigmod spurgt åbent til, om IC4-togene kunne overtage dele af ME'ernes afgange permanent, hvis de fx kørte sammenkoblede. Det har jeg spurgt om, fordi det er et faktum at ME'erne forurener meget mere end DSB's IC3- og IC4-tog. (Så vidt jeg ved er ME'erne kun overgået af MR-togene som bliver skrottet i stor stil i øjeblikket.)
Så for mig er et et nysgerrigt spørgsmål, der handler om, om man kunne gøre tingene på en smartere måde. Jeg kan nu forstå, at forklaringen blandt andet kan ligge i, hvor de forskellige togværksteder ligger - se det var et svar, som rent faktisk svarede på mit spørgsmål.

Alt i alt er mit spørgsmål helt rimeligt, men du fordrejer det og tegner et billede af en forkælet bybo, som vil have alting på sin måde. Eneste problem er, at det ikke er virkeligheden, for jeg har aldrig krævet at ME'erne skulle væk. Jeg har blot spurgt til, om tingene kunne gøres smartere.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Indsend billeder

Jernbanebøger

OHJ 38 - Historien om et lokomotiv

OHJ 38 - Historien om et lokomotiv. Pris 210 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak